Beskriver hur jag sminkar mig

2011-04-22 @ 17:08:46

BASEN:
1. Först tar jag lite puder (Maxfactor Creme puff #42 Deep beige) och stryker över hela ansiktet, för att fondationen ska sitta bättre.
2. Sen applicerar jag fondation "Maxfactor Miracle touch #70) över hela ansiktet!
3. Sen tar jag ganska mycket puder och strycker över hela ansiktet för att få en mattare look.
4. Efter det tar jag solpuder (Loréal Glam Bronze "Blond Harmony" på kindbenen, pannan, näsan och lite på hakan.
5. Tar sedan rouge (Isadora #21 Mocha blush) på kinderna.
6. Avslutar "basen" med att fylla i mina ögonbryn med en ögonbrynspenna från HM, mörkbrun.
.
ÖGON:
7. Applicerar eyeliner längst ögonlocket, eller vad man säger.
8. Sätter på lite mascara (Maybelline  "The cold ssal volum express"
9. Och ibland när jag vill ha mer markerande ögon tar jag kajal runt hela ögonlinjen.

Kommentarer
Postat av: Jekel

Intresseklubben antecknar.

2011-04-24 @ 20:00:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0